Produse romanesti vs Produse straine

Sunt patriot, asta este problema mea! De cand ma stiu militez pentru tara asta pe care foarte multi au parasit-o sau sunt in curs s-o faca. Ma tot bat cu pumnii in piept ca daca vrem ca economia tarii sa mearga ca pe roate, daca vrem ca sa vedem vreo schimbare peste cativa ani, trebuie sa participam activ la sprijinirea ei.
Mi-am canalizat toata energia pentru cumparaturi si am incercat s-o extind si asupra familiei, prietenilor, colegilor si chiar a clientilor mei. Am incercat si am reusit sa dau sansa fiecarui produs romanesc fie el alimentar, textil sau chiar electronic. Nu concepeam si nu acceptam ca in casa la mine sa se consume sau utilizeze produse din alta tara pentru a nu ma dezamagi personal. Anumite produse care nu se fabricau la noi ma obligau sa le accept pentru a nu-mi limita propria viata.
In fine, discutam cu diversi oameni, clienti despre sansa pe care fiecare dintre noi ar trebui s-o acorde cate unui produs romanesc si cat de mult ar conta asta pentru tara in care traim. Dar niciodata nu ma intrebam daca si cei care le produc se gandesc la cei care incearca sa le acorde o sansa. Daca producatorul roman incearca sa se puna in pielea consumatorului roman, daca incearca sa-si limiteza profitul in avantajul calitatii produsului. Nu mi-am pus niciodata intrebarea daca guvernantii se gandesc la producatori sau la consumatorii romani.
Dar, a venit si vremea asta!
Azi am colindat magazinele orasenesti in vederea aprovizionarii pentru inca o saptamana. Am constatat ca suntem invadati de produse straine de toate genurile, mirosurile si culorile. Mi-am adus aminte de cei ce se plangeau ca vor da faliment din cauza ca le permitem strainilor sa ne copleseasca cu produsele lor.
Astazi am vrut sa fiu neutru si am cumparat atat produse 100% romanesti cat si straine. Ce credeti ca am constatat? Pe langa faptul ca erau mai ieftine decat ale noastre, cele straine erau si 100% mai bune, gustoase, aratoase. Ne mai mira?
Ce incercam eu sa protejez? O economie falsa? O imbogatire a unora in detrimentul dezamagirii consumatorilor? Asta se numeste produs romanesc?
Suntem un popor de plangaciosi, iar producatorii nostri sunt ca niste bebelusi ce asteapta sa fie stersi la curulet din 2 in 2 minute. A scazut pretul benzinei, taxa chiriilor s-a stabilizat, dar preturile produselor romanesti au tot crescut.
In fine, mi-am delectat, in seara asta, papilele gustative cu niste dulciuri straine pe care le-am savurat chiar si dupa ce se facuse digestia de ceva vreme. Extraordinar, cata importanta pun strainii pe calitatea unui produs si cat de mult incearca sa-l promoveze. Oare, vom ajunge si noi sa gandim in acelasi spirit? Sau ne vom plange ca sunt prea putine sarbatori crestine care sa ne mai aduca ceva profit?
Un lucru este clar: de astazi nu mai promovez produsele si producatorii romani, nici tara asta de cacat. Daca celor care incearca sa ne convinga zilele astea sa-i votam, nu le pasa, eu de ce-as gandi altfel?
Voua, ce sa va urez? Pofta buna! Sa va alegeti ce este mai bun pentru voi chiar daca este facut in Cucubati. Ca oricum in tara asta nici porci autohtoni nu mai sunt. In afara de politicieni. Ei sunt o rasa aparte.

0 comentarii: